Vakantie??

19 november 2013 - Accra, Ghana

Pfff weer effies een gaatje weten te vinden om een verhaaltje te kunnen typen gelukkig. We hebben echt een top weekend gehad!! Zaterdag hadden we een bruiloft wat echt een groot feest was. We hadden om twaalf uur afgesproken met Ajiman van de Dawn Foundation die gewoon om kwart over één aan kwam kakken alsof t de normaalste zaak van de wereld was. Geen excuus ofzo nee gewoon instappen en je mond houden. Heerlijk! De bruiloften worden hier blijkbaar ook niet gepland, toen we er langs reden waren ze blijkbaar nog niet klaar dus gingen we maar een biertje doen in een restaurant. Daar kunnen ze hier echt totaal niet tegen, de alcohol stijgt rechtstreeks naar hun hoofd! Echt niet normaal! Maar goed, we gingen maar weer kijken of ze al klaar waren voor de bruiloft en ja hoor! Dr was wel 200 man waar wij gewoon tussen mochten zitten op de derde rij. Moet je in Holland proberen! Er was een podium waarop de belangrijke piefen zaten en die deden één voor één hun zegje. We werden in elk zegje genoemd als de obruni health workers wat wel grappig was. Gelukkig hoefden we niet naar voren ;) T duurde wel twee uur en net voordat ik dacht om te vallen kregen we gelukkig wat te drinken. Tussen de verhalen van de hoge piefen door ging het dak eraf! Iedereen stond te springen en te dansen! Geef mij ook maar een Ghanese bruiloft!

De volgende dag zijn we lekker naar het strand gegaan. T water was gewoon 27 graden en ik was effies vergeten dat we hier voor school zijn ;) Lekker een dagje bijgekomen op het strand en natuurlijk weer dik verbrand… De meeste Ghanesen weten niet hoe ze moeten zwemmen dus als Rozan en ik te water gingen waren we omringd door ghanesen omdat ze dachten dat als ze in de problemen kwamen wij ze wel kwamen redden… Daar moet ik nog effies een nachtje over slapen hoor :p Al met al een lekker weekend gehad, het was net vakantie. Dat gevoel werd alleen maar sterker de volgende dag die als eerste stagedag te boek ging. We begonnen om half acht met onze “outreach” waarbij we voorgesteld werden aan de lokale bevolking zodat zij ook weten dat ze bij ons terecht kunnen met gezondheidsproblemen. Er werd echt heel leuk gereageerd. De rest van de dag hebben we in het health center gewerkt wat fungeerde als een soort consultatie bureau. We hebben al heel wat vaccinaties gegeven dus we zijn lekker bezig! Vervolgens zijn we met zn drieën op een motor gestapt naar de stad om water te halen. Das wel een gedoe hoor om iedere keer water te moeten halen. Geef mij maar gewoon een kraan! Op de terugweg maakten ze het nóg bonter. We zaten met zn tienen in een opel astra! Echt niet grappig, Rozan zat gewoon bij mij op schoot! We hebben vandaag voor het eerst in het ' ziekenhuis' gekeken... Schrok me rot van het gebouw maar er werd wel heel hard gewerkt. We konden meteen meedraaien op de eerste hulp post dus dat was wel gaaf!

De groetjes uit de jungle en bedankt voor alle leuke reacties!! ;) xxxx

1. Charlene:
    Hey lies,

Wat leuk allemaal, zit ik hier dan hoor te zwoegen voor mijn afstudeeronderzoek. Ik ben zo ontzettend jaloers op jullie. Maarja verschil met er zijn ;-)... Goed om te lezen dat het allemaal goed met jullie gaat.. Geniet er lekker van en ik houd jullie in de gaten!!

XxX
  2. Illja:
    19 november 2013
    Geweldig!!!!! Veel weekend houden hoor, is héééél belangrijk ;p.
    Liefs Illja en ook de groeten van Wouter en Kruimel
  3. Gerda:
    19 november 2013
    Genoeg te beleven lees ik. Mooi om ook een bruiloft mee te maken.
    En ook lekker aan het werk. Wel even wat anders dan een gezondheidscentrum hier. Hebben ze in het gezondheidscentrum wel een kraan, of een waterput? Anders is het daar ook erg behelpen met jerrycans met water.
    Groetjes uit het regenachtige Noord-Holland,
    Gerda.
  4. Annemarie:
    20 november 2013
    hoi Lies, hier is het 11 graden onder nul, dus heb ik de vloerverwarming maar bijgezet. Fijn dat alles boven verwachting goed gaat; pootjes van Lucky en Lux. Andre slaapt nog.
  5. Oom Wiet:
    21 november 2013
    Lekker naîef te denken,dat die Ghanezen om jullie heen dobberen om in geval van door jullie gered te worden!Die vrijers komen als vliegen op de stroop af.Noemen ze daar die 'motortaxies'ook 'benskins'?
  6. Annemarie:
    22 november 2013
    Hoi Lies het is hier slechts 7 graden onder nul en geen sneeuw.
    We gaan morgen kijken naar een aquarium van 370 liter. Ben benieuwd. Moeten ff sleep van Kenth te leen vragen. We eten capucijners met spek en gebakken piepers.! Is het eten bij jullie wat te pruimen?