Okwampa

Hello People!!

We zijn eindelijk eergister aangekomen bij onze gastgezinnen in Okwampa. Ik heb een best luxe hutje met een bank, tv en tweepersoons bed! Super chill! Rozan heeft t iets minder getroffen, zij heeft alleen vier betonnen muren met een dak en een matras op de grond... Ik heb alleen een wc hokje vol met kakkerlakken ter grootte van mn telefoon, beetje jammer maar das opgelost met een emmer :) We zitten op een steenworp afstand van elkaar dus we kunnen altijd effies gaan buurten. Daarnaast zijn de gastgezinnen ook nog familie van elkaar dus t is dolle pret! We zijn gister voor het eerst naar het health center geweest op t dorp waar we ons rot geschrokken zijn van de omstandigheden. Gelukkig zijn we al wel wat gewend aan de warmte en zijn de gastgezinnen onwijs aardig. We werden op dag 1 al meteen meegevraagd om palmnoten te gaan plukken in de bushbush, echt grappig! We dachten wat grote mieren te zien lopen en vroegen ons af wat die grote hopen rode aarde nou eigenlijk waren. Bleken het termieten te zijn!! Bah! Van t weekend gaan we met Ajiman van de Dawn Foundation naar een bruiloft en gaan we lekker chillen aan t strand. Wat een slecht leven toch :p Al met al valt alles me nog best mee. T is effies wennen maar niets waar ik heel veel  moeite mee heb gelukkig :) We kunnen ons al aardig redden in het verkeer en weten welke busjes we wel en niet moeten hebben. Dr rijden ook nog vet veel Nederlandse auto's in de rondte hier met bestickering en al! Alles wat bij ons afgekeurd wordt sturen ze hier heen denk ik :p Het enige waar we echt aan moeten wennen is het lakse gebeuren hier. Als je met iemand afspreekt komen ze gewoon uren te laat als ze uberhaupt al komen! NIet iets waar ik niet aan mee kan doen maar tis wel effies wennen ;) Daarnaast liggen ze ook gewoon overal te slapen dus t is echt een land voor mij :) Douchen gaat gewoon met een emmer en een bakje dus ik ben al getraind door al die reizen van Zweden naar Holland met de Iveco :p We hebben alleen geen internet op het dorp dus t kan effies duren voordat ik weer een verhaaltje kan plaatsen ;) De groetjes uit de rimboe! xxx

1. Gerda:
    15 november 2013
    Hoi bosjesvrouw;) je bent al aardig op weg om de Afrikaanse cultuur onder de knie te krijgen. Lekker, dat je een mooi hutje tot jouw beschikking hebt gekregen. En als Rozan haar matrasje op de grond zat is, mag zij vast een keer bij jou overnachten toch?
    En succes in het gezondeidscentrum, ik hoop dat jullie veel kunnen betekenen daar.
    Groetjes uit het mooie Tuitjetuut.
  2. Annemarie:
    15 november 2013
    Hoi Lies, het is dat het hier sneeuwt anders kwam ik direct per vliegtuig!
  3. Illja:
    15 november 2013
    WHAUW, wat ik het groen daar. Misschien dat mijn volgende Afrika tripje ook maar die kant op moet gaan. Wouter en ik hebben vanmorgen lekker in de zon (zo'n graad of 10) in het duin gelopen. Prima herfstweer hoor.
    Geniet maar van het grote bed, kan je een foto van die mega kakkerlaken maken? Hihi.

Liefs Illja
  4. Annemarie:
    15 november 2013
    leuk nieuws allemaal en als ik dat zo hoor heeft lappland meer ongedierte dan Afrika.
    Prachtige offroad-weggetjes ,als je dat ziet begint het wel te kriebelen.
    Volgens mij moet je Scotland nog opvoeren als bezocht land.
    Hoop dat jullie veel leren en houdt moed.
  5. Oom Wiet:
    15 november 2013
    Mijn mailtje van gisteren is niet bij je aangekomen.Ik vroeg me er in af,of je 'blogstilte' veroorzaakt werd door malaria o.i.d.,maar waarschijnlijker door de gebrekkige infrastructuur (geen internetmogelijkheden).Gelukkig is het dus de laatste!Hou je haaks!Die joekels van kakkerlakken komen me bekend voor.
  6. Annemarie:
    16 november 2013
    hoi lies, vanochtend op de koffie geweest in onze butik en later naar de intocht van sinterklaas in groningen gekeken.
    Is het nog steeds zo warm bij je? Hier dreigt sneeuw!!!