Kleine wereld...

11 november 2013 - Oduponkpehe, Ghana

Hello people!

We zijn gisteren goed aangekomen in Accra. In het vliegtuig heb ik een bijna neefje van mij ontmoet die in Accra werkt dus die kon ons gelukkig door het hele douaneverhaal heen helpen. De vlucht is goed gegaan en we landden effies voor de verwachtte aankomsttijd. De eerste klap kwam meteen toen we het vliegtuig uitstapten... Wat een hitte! Lekker 28 graden dus... Maar goed, we werden goed opgevangen door de organisatie en werden meteen naar Kasoa gereden waar we de eerste twee dagen door mogen brengen. We waren van tevoren gewaarschuwd over het verkeer in Ghana maar dit kun je echt niet bedenken! Wat een chaos!! Not normal gewoon! Ze rijden gewoon met 80 met zn drieën naast elkaar op een tweebaans weg en voor zover ik heb kunnen ontdekken zijn er gewoon verder geen regels.. Echt bizar. We kwamen terecht in een guesthouse met ons eigen kamertje en badkamer. Wat er de volgende dag allemaal zou gaan gebeuren was ons een raadsel maar we waren al lang blij dat we een bedje hadden :)

Vandaag zijn we bij de Dawn Foundation geweest om het één en ander door te spreken voor onze stage en we worden als het goed is morgen naar onze 'host family's' gebracht. Rozan en ik zitten in hetzelfde dorp en er werd ons verteld dat we dicht bij elkaar zitten wat natuurlijk erg prettig is om te horen ;) Verder hebben we onze ogen uitgekeken hier. Het staat helemaal vol met hutjes die de kids met timmerdorp hadden kunnen bouwen waar ze blijkbaar in wonen, werken en slapen, overal lopen honden, katten, geiten en kippen waar mn moeder en Gerrit trots op zouden zijn! De wegen zijn echt een drama, de wegen in Zweden zijn er heilig bij! Ja ook die bij jou Willem!! Overal gaten en kuilen ter grootte van  de auto's maar ze crossen er gewoon doorheen. Een APK hier en daar zou ook geen kwaad kunnen trouwens :p Ook wordt je overal door kinderen aangegaapt en roepen ze 'obruni' tegen je waarvan de Ghanesen zeggen dat het 'blanke' betekent maar t zal vast iets meer in de richting van bleekscheet zijn.

Al met al hebben we t naar ons zin en zijn erg benieuwd naar onze gastgezinnen. Op naar weer een nieuw avontuur!
xxxx

1. Tos:
    11 november 2013
    Haha bleekscheet!! Blij dat t goed ging :) Welk dorpje zit je??
  2. Suzanne:
    11 november 2013
    Klinkt al superleuk en spannend Annelies! Succes!
  3. Annemarie:
    11 november 2013
    lekker dus die klotehitte echt een drama daar in takatukaland, maar ja eerst voelen en dan oordelen is het juiste en ik denk dat Scandinavie dus de beste plek op aarde is.
  4. Celine:
    Klinkt goed lies! Have fun en doe voorzichtig! Xxxx
  5. Afra:
    Hoi Annelies,
    Goed al wat van je te lezen, lekker dat jullie dichtbij elkaar zijn bij jullie gastgezinnen. Heel veel succes en blijven jullie op de voet volgen.
  6. Josien:
    Hoi Lies!
    Klinkt als een ideale plek om stage te lopen!! Leuk verhaal
    Veel plezier nog! X
  7. Illja:
    Hey Guppie,
    Je bent nu in Afrika :D!
    De regel en het verkeer is vaak: De GROOTSTE mag als EERSTE.
    Liefs illie
  8. Oom Wiet:
    12 november 2013
    Klinkt me allemaal heel bekend.Kameroense eh Afrikaanse toestanden.
  9. Annemarie:
    12 november 2013
    hoi Lies. Wat gaat alles naar wens. Leuk om alle reacties te lezen. Maak je er ouderwets een boek van als je terug bent?
  10. John kalb:
    he annelies,

goed te lezen dat je het prima naar je zin hebt. Ben je niet aleen je crossmotor vergeten, lijkt mij wel handig daar,,,,,,,,,
  11. Gerda:
    12 november 2013
    Nou Annelies, dat klinkt goed. Lekker warm in Ghana. En je hebt ook al achterop de brommer gezeten zie ik. Weer eens wat anders dan zelf over het terrein crossen. Veel plezier hoor.
  12. Annemarie:
    13 november 2013
    Hoi Lies, het is hier stralend mooi weer en 7 graden onder nul!
    Ik ga vanmiddag weer bingoën met de meiden! Ik heb een cake voor ze gebakken welke ik voorzien heb van gekleurde
    balletjes. wat zullen ze smullen!
  13. Annemarie:
    14 november 2013
    Hoi Lies , ben je al wakker? het is hier 11 graden onder nul!
    Van het weekend gaat het dooien! Bah! Ik heb liever veel sneeuw zodat we onze sneeuwscooter weer kunnen gebruiken.
    Is het niet te warm in Ghana?